Masih lagi menyentuh tentang produk tempatan, hari ni semasa BlueHope sedang mengemaskan meja ofis, BlueHope terbaca satu artikel dari The Sunday Post bertarikh 1 Mac 2009. Artikel tersebut menyentuh tentang bagaimana kita boleh mempromosikan negeri masing2 melalui satu2 produk tempatan yg merupakan identiti bagi satu2 negeri. itu
Laksa Sarawak, contohnya, telah berjaya menarik minat ramai pelancong dari negara2 jiran utk bkunjung ke Sarawak hanya semata2 utk merasa sendiri Laksa Sarawak yg dikatakan amat popular di negeri Sarawak. Ini bermakna, rempah yg digunakan utk mbuat Laksa Sarawak ini amat berpotensi utk dipasarkan sehingga ke pasaran antarabangsa selain daripada memperkenalkan negeri Sarawak ke mata dunia.
Syabas Sarawakians! Syabas Laksa Sarawak!
alkisah ~
14 years ago
2 comments:
SAYA UDAH MENCOBANYA...ENAK...
KINI SAYA MOHON DIBERI PELUANG UNTUK PERKENALKAN PRODUK MALAYSIA YANG TELAH DI INTERNATIONAL KAN...KALU ADA MASA SILA KE...http://www.shamelin2u.com/maelkoprat.htm
Mmmmm tetiba rasa rindu kat Laksa Sarawak...meleleh liur sampai dagu dah ni...
Post a Comment