Monday, May 25, 2009

1 MALAYSIA, 1 SARAWAK??

Di antara petikan artikel dari 'The Borneo Post Online'

LAMBIR: Pertubuhan Belia Kebangsaan Bersatu Sarawak (Saberkas) dapat menjadi wadah penting dalam membantu mewujudkan konsep 1Sarawak sejajar dengan masyarakat berbilang kaum di negeri ini.

“Jika Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak memperkenalkan konsep 1Malaysia, kita di sini pula ada 1Sarawak,” kata Presidennya, Datuk Amar Abang Johari Tun Openg.

Tegasnya, perkara penting yang perlu dilakukan oleh Saberkas juga adalah mengukuhkan lagi hubungan antara kaum di negeri ini sejajar dengan kehidupan masyarakat yang saling menghormati dan bekerjasama.

Dapat ke dibuat? Yang pastinya para pemimpin kita kena uruskan dulu tentang persefahaman dan kerjasama di antara setiap kaum. Ini la part yg bakal mencabar kebijaksanaan pemimpin2 kita... Sesama kaum lagi kan berpecah-belah, inikan pula pelbagai kaum...

5 comments:

Media Siber said...

sarawak tuh .. cakap boleh jer cakap apa2.. tapi apa2 perkara pun orang sarawak tetap akan menyokong kempen/program/aktiviti yang dilaksanakan yang mana ianya benar-benar untuk rakyat .. kalau semenanjung.. lain lak cite... sana ade keras sikit... :P

Ailurophile said...

Love Malaysia, as a great and prosperous country!

bluehope said...

Media siber,
Di Sarawak mmg tidak la 'sepanas' di semenanjung tapi tidak bermakna semua org Sarawak myokong apa2 sahaja..

bluehope said...

Ailurophile,
I love Malaysia too. It's better to live here than other countries.

sid sienna said...

adakah 1 Malaysia akan jadi seperti di Indonesia? Bangsa Indonesia. Oh no...