Monday, May 11, 2009

PRODUK TEMPATAN

Kita sebagai rakyat Malaysia harus bersatupadu dlm myahut seruan kerajaan. Contohnya mengenai program myokong dan mbeli produk2 tempatan. Selain drpd itu kerajaan sentiasa berusaha utk mbantu mengkormesialkan produk2 spti hasil2 pertanian dan perikanan demi utk mningkatkan lagi pdapatan petani dan nelayan serta berusaha mcapai kejayaan sehingga ke peringkat antarabangsa.

Diantara produk pertanian dan perikanan tempatan yang telah berjaya memasuki pasaran antarabangsa adalah seperti kerepek pisang dan ubi serta byk lagi. Perkara penting yg harus di ambil tindakan adalah seperti mendisplin serta mendidik para usahawan untuk lebih aktif dan maju dalam menceburi bidang seperti ini. Ianya juga adalah demi utk memastikan agar para usahawan lebih maju dan berjaya di masa2 akan dtg.

SOKONG LAH DAN BELI PRODUK TEMPATAN!

6 comments:

irbika said...

sokong!!!

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

sukanya mak tahu gambar dan rupa bluehoper ni.

sik da maklumat... tak syok lah otai cam ni.macam cakap ngan bayang atau hantu aje. kasi tunjuk sapa anda lah bluer....

bluehope said...

Irbika,
BlueHope pun sokong!

Otai,
Eleehhhh... kata BlueHope tak tunjuk muka, yang kau tunjuk muka blur tu pun BlueHope tak syok jugak!

Media Siber said...

hepp! bluehope.. mmg bagus barangan buatan malaysia.. but.. adakah kualiti produk mereka terjaga dan berkekalan? ... itu yang membuatkan kita terasa ragu2...

kirana said...

Siapa kata semua produk Malaysia takde kualiti. Kita jer yg susah nak bagi kepercayaan. Kita cuba la... Kalo org lain boley buat, nape kita takleh, kan???

mimpiyangsempurna said...

yup.. sokong produk tempatan.. pernah dengar Mr.Tempe? it's really good produk. Especially tempe coklat n nugget tempe.. memang sedap...