Monday, June 22, 2009

MAJIKAN DERA PEMBANTU RUMAH


Gambar hiasan sahaja.










Petikan dari akhbar:

Petikan 1:
KUALA LUMPUR, Malaysia – A woman has been charged with scalding her Indonesian maid with hot water and hurting her with scissors and a hammer.

Hau Yuan Tyng, 43, pleaded not guilty in a Kuala Lumpur court Thursday to three charges of causing hurt to Siti Hajar Sadli _ in one case allegedly using hot water; in another, a hammer; and in a third, a pair of scissors.

If found guilty, the single mother of two could face a maximum of 43 years in prison and whipping, he said.

Hau also pleaded not guilty to a separate charge of failing to renew Siti Hajar's work visa, which expired in July last year, an offense that carries a jail term of up to a year, Manoharan said.

Hau, who worked part time at a maid agency, was released on bail pending the next court hearing on July 22 but has to surrender her passport to the court and report to police regularly, he said.

Siti Hajar, 33, escaped earlier this month after working for Hau for three years in a luxury condominium. Photographs of Siti Hajar's reddened, scalded body were widely publicized, sparking anger in neighboring Indonesia.

Some 320,000 foreigners, mostly Indonesians, work as maids in Malaysia. Most complain of unpaid wages, but some also claimed they were physically abused.

The Malaysian government earlier this week said it would change its labor laws to give maids a weekly rest day and other benefits such as compensation for accidents at work. They will also get a list of telephone contacts for embassy, police and welfare officials to report abuse.


Yang pastinya... ini masalah psikologi manusia dan tidak ada kaitan dgn kewarganegaraan. Masalah pderaan blaku dimana2, bukan stakat kpd org lain malah dikalangan keluarga sndiri dan negara ini sendiri.


Petikan 2:

JAKARTA (AFP) - - Indonesia is considering plans to temporarily stop sending its domestic helpers to Malaysia due to the abuse and mistreatment they sometimes suffer in the neighbouring country, a report has said.

Malah ada yg telah mgelarkan Malaysia sebagai sebuah negara pelarian utk pdatang asing.. uihhhhh, celupor nya mulut! Bluehope cadangkan kerajaan Malaysia jgn terima langsung kehadiran pekerja2 asing ni spya tidak timbul masalah2 sperti ini. Mana2 pekerja asing yg ada tu... anta je la balik ke negara masing2. Ape2 hal nanti, kita jgak yg kene maki!!!

3 comments:

khairul onggon said...

Nilah masalahnya klu dah ramai sanagat pendatang.. yg kat Sabah gi haritu masyaAllah dah tak terkira.. selamba je diaorg jln2 kat bandar..

Dida... said...

Salam..

Malaysia merupakan lubok emas bg pendatang2 asing krn mendptkan punca rezeki yg agak lumayan... tp bila dah ramai sgt... ini yg mdtgkan masalah...

Setuju juga kalau Malaysia berhenti terus ambil warga asing & hantar balik mereka2 ni sbb byk juga kes jenayah yg melibatkan mereka ni...

Pernah tak tgk sinetron Indonesia? kadang2 akal saya terfikir... masalah yg menimpa warga asing ni ada kebarangkaliannya di reka sendiri... cth, sanggup mencederakan diri sendiri utk mencapai sesuatu hajat... selagi kes belum selesai disiasat.. selagi tu kita tak tahu... apa cite kes dera yg dulu tu?

Wallahualam...

kirana said...

Skrang nih heboh ttg kisah majikan Msia mcederakan pkerja Indonesia. Tapi tak pernah pn diorang heboh ttg pbantu rumah yg mcuri brg2 majikan atau buat hal semasa mjadi pbantu rumah...