Thursday, June 11, 2009

BALASAN KAH ITU???

Lima tahun yg lepas, cousin BlueHope mintak cerai dari suaminya sbb ingin kembali ke pangkuan boyfriend lamanya. Boyfriend dia tu sntiasa bhubung dgn nya spanjang dia dh jadi isteri org (ala2 skandal la tu). Lepas bcerai dan tamat tempoh edah, cousin BlueHope ni pun kawen la dgn boyfriend tsayang dia nih.
Tapi baru2 ni cousin BlueHope dtg ke rumah dan citer la ttg pgolakan rmhtangganya. Katanya suaminya sedang mjalinkan hubungan dgn sorang janda. Dia tengah tension skrang ni, tak tau nak buat ape!!!

BlueHope takde la jgak perasaan kasihan, simpati atau sedih dgn masalahnya. Malah BlueHope teringin nak kata,"padan muka kau, camtu kau buat suami kau dulu, camtu jgak la suami kau skrang buat kat kau! Apa kau rase... orennnn???"

Tapi... tak boleh la BlueHope nak cakap camtu kat dia, kan? Kejam nama nya tu...

9 comments:

Media Siber said...

tetibe aku blur.......

YANG GAMBI said...

Itulah hukum karma, setiap perbuatan tidak baik sesama manusia, Tuhan akan balas di atas dunia juga, tidak tunggu di akhirat.

YANG GAMBI said...

Itulah hukum karma, setiap perbuatan tidak baik sesama manusia, Tuhan akan balas di atas dunia juga, tidak tunggu di akhirat.

Jard The Great said...

apsal org tak leh lupakan kekasih lama?? ish...

bluehope said...

Media Siber,
Nape ko blur??? BlueHope pn blur bila ko blur!!!

Yang Gambi,
Itu la org slalu kata, apa kita buat kt org... akan blaku pd diri kita satu masa nanti sbagai balasan yg kita dpt.

Jard,
Tu yg heran tu, kan? BlueHope tak penah susah pn nak lupa kekasih lama. Dh putus lupa la, watpe nak ingat2 lagi. Lagi pn diorang seronok2 sakan dgn pasangan baru diorang, kita pulak yg nak sedih2 ingatkan diorang, kan!!!

future phenomenon said...

salam tumpang ziarah. jika ada yang berminat dengan teori konspirasi, sejarah nusantara yang hilang, sufism, kebangkitan akhir zaman..sila lah ke nusanaga.blogspot.com

harap salam ukhwah akan bertaut demi masa depan..sekian

bluehope said...

Future Phenomenon,
Uiiihhhh...dasat la ko punyer promosi. OK, nanti2 kita dtg yer!

mimpiyangsempurna said...

kenape lelaki senang nk lupekn kekasih lame n perempuan susah sgt nk lupe kn kekasih lame?? x faham betul la soal hati nie... huhu..

bluehope said...

Itu la masalah org pmpuan. Pendirian kene diperkuatkan agar tak jadi mangsa buli lelaki. Kalo diorang leh lupa gf semudah itu, ape lak salah nyer org pmpuan lupakan diorang semudah abc jgak.