Wednesday, July 29, 2009

RAHSIA MENGENALI DIRI MELALUI WAJAH



Pernahkan ini berlaku pada anda? Pernahkah anda mengeluh bila melihat cermin kerana melihat diri anda yang tidak seperti yang anda inginkan?





DAHI

Dahi yang berkerut-kerut secara tegak di antara mata menunjukkan bahawa anda mendorong diri kuat bekerja dan bertujuan kesempurnaan dalam semua hal.

Kerut tunggal yang mendatar di antara mata menunjukkan bahawa anda seorang yang bertanggungjawab. Anda mesti dapat tahu cara untuk meringankan beban anda.

TELINGA

Telinga jabing menunjukkan bahawa akal anda tidak biasa. Anda cerdik-pandai tapi anda juga seorang yang keras hati.

Telinga runcing menunjukkan bahawa anda tidak sebagai berapa baik hati. Anda cerdik dan kreatif.


CUPING TELINGA

Kerut tegak di cuping telinga menunjukkan anda harus berjaga-jaga untuk masalah jantung, anda perlu menjaga diri lebih baik.

Cuping telinga bersambung dengan rusuk kepala menunjukkan anda suka mengarah dan memberi perintah. Orang lain melihat anda seorang yang berfikiran dangkal.


BULU KENING

Bulu kening bertemu di tengah menunjukkan akal anda selalu sibuk dan agak sukar untuk anda bersenang-lenang. Jangan selalu berkecil hati dan sedih.

Bulu kening selalu tidak teratur dan liar menggambarkan akal anda agak huru-hara dan tidak biasa. Anda boleh tidak berbudi. Anda boleh melihat segi semua dalam setiap isu yang mana mencampurkan anda dalam banyak pertengkaran. Selepas berkhayal berusia 30-an tahun, akhirnya anda mengatur diri sendiri dan berjaya.


MATA

Mata berdekatan satu sama lain menunjukkan anda mempunyai pendekatan hidup sempit dan begitu berkira sangat. Walau bagaimana pun agak kurang sabar, anda boleh menilaikan dunia sekeliling anda dengan tepat dan menggunakan pengetahuan tersebut dengan baik.

Mata berjauhan satu sama lain menunjukkan anda seorang penyabar dan berfikiran luas. Walau bagaimana pun, anda mudah ditipu juga dan bila hal berlaku buruk, anda selalu emosi.

Mata ke dalam menunjukkan anda berwaspada dan pendiam. Walau bagaimana pun anda agak romantik, anda selalu realistik dalam percintaan. Biasanya anda berjaya setelah 30-an.

Mata tersembul menunjukkan anda teguh hati dan egotistik. Anda benci jika anda dipotong oleh orang lain.


HIDUNG

Berada bentuk seperti bola kecil di hujung hidung menunjukkan anda seniman atau seniwati dan anda menghargai mutu dan kecantikkan.

Di hujung hidung berbentuk seperti bawang menunjukkan anda merindukan kesejahteraan dan anda menjadi seorang pengumpul.
b

MULUT

Sudut mulut melengkung ke atas walaupun tidak tersenyum bererti anda selalu sedia mendengar yang terbaik daripada orang. Anda bersikap positif dan jarang bersendiri.

Mulut melengkung ke bawah secara semulajadi bererti anda bersikap mudah putus asa dan anda mencurigai kebanyakan apa yang anda dengar. Anda rasa tidak sangat rasa kecewa karena anda telah menjangkanya dari awal. Kebahagiaan datang agak lewat di hidup anda yang bermula lewat 40-an.


GIGI

Berada ruangan di antara gigi depan menunjukkan anda berani dan sanggup menanggung risiko. Tetapi anda selalu mengubah fikiran.

Dua gigi depan yang besarmenggambarkan anda degil, tidak sabar dan perlu selalu diyakinkan.


DAGU

Dagu runcing bererti anda suka menguasai. Cerdik dan peka dan agak kepala angin. Anda benci menerima perintah tanpa kejelasan kukuh.

Dagu lemah bererti anda suka kepada keamanan. Anda lebih suka mengikut perintah daripada memberinya. Anda menghindari konflik walau apa pun terjadi. Bahayanya iaitu kekurangan cita-cita dan tidak bersedia untuk bersara.


TAHI LALAT

Tahi lalat berwarna kemerah-merahan selalu tanda keuntungan, mana saja munculnya.

Tahi lalat gelap lebih sial, khususnya kalau mengubah bentuknya atau besarnya.

Kalau tahi lalat mengubah bentuknya atau besarnya, beritahu doktor anda dan minta nasihat. Boleh ada tanda awal kanser kulit.

Di tepi rambut: Kekayaan.

Di antara bulu kening: Kebijaksanaan.

Di hujung hidung: Kekayaan anda selalu bawah ancaman.

Di bahagian dalaman telinga: Anda berbakat dan panjang umur.

Di pipi sebelah kanan: Kehidupan anda berjaya.

Di pipi sebelah kiri: Anda rajin.

Di setiap pipi: Anda akan berjaya selepas bekerja keras.

(DIPETIK DARI SATU LAMAN WEB YG TAK INGAT PULAK NAMA NYE! SORRY, BUKAN MENCIPLAK... PINJAM JAP!)


10 comments:

kuIna LadyInRed said...

tengok cermin nampak muka sendiri mcm tu aje.. yg pasti bersyukur itulah diri kita..

konek said...

the most boring stupid blog ive ever read
dumb head malay = lazy monkey low class citizen
fuck malay racist, baboon species, eat shit,
malay cant do anything even writing simple blog, they can only blame others, racist, talk rubbish like owner of this blog, i bet you

come from low class malay kampung eat shit that proud of rempit, shame on you, fuck malay taliban terrorist
shit name = shame boo

ruyom said...

Utusan should be charged first for sedition followed by PM and DPM - what kind of faking human beings are these morons in UMNO?

yoy said...

If you can put up with 30 years of corruption, inefficiency and racism under BN, I can put up with the same from Pakatan for 10 years!

yoy said...

If you can put up with 30 years of corruption, inefficiency and racism under BN, I can put up with the same from Pakatan for 10 years!

killer said...

I hate malay pig so much in my life
If all malay pig jump into sea and all die
This world will become very very beautiful

Boleh said...

Polis = Melayu = Rasuah
Askar = Melayu = Panglima2 bodoh
Bank = Melayu = Jadi kuli
Hospital = Melayu = Balaci untuk doktor india hahahahaha…
Sekolah = Melayu = Bodoh2 belaka (nasib baik ada cikgu india dan cina)
Sistem Kehakiman = Melayu = Senang dibeli (anne VK Lingam juga control badut2 melayu kapiaq hahahahaha)

YOU GO AND EAT SHIT!!!
YOU HAVE NEVER IMPROVE YOUR BRAIN AND STILL EAT SHIT
You scumbag..........were really have no brain, the head is full of tahi
Dey subsidize melayu kapiaq mother fucker, why are you bucking like anjing kurap lol…lol…lol…lol…lol…hahahahaha…

bluehope said...

Oi Konek,
Apa la bodo punya manusia lu nih! Mana lu tau I ni Melayu ke ape? Stupid shit! Org yg merepek mcm lu ni la yg low class punya org. Takde otak! Eat your own shit lagi bagus! Kasi bodo lagi lu punya minda!

Killer n Boleh,
Lu pun sama jgak mcm itu atas punya org ka? Lu dua org makan shit itu Konek la! Kasi sama2 bodo, cakap tak pakai otak sbb byk sgt makan shit!

kirana said...

Amboiii.... byk nyer babi2 kat sini yer??? Patut la aku rasa mcm tak sihat je! Ada wabak kat sini rupe nyer!

Anonymous said...

Kami sedikit kesulitan untuk berlangganan rss, dalam setiap kejadian aku buku menandai situs ini besar, sangat berguna plus diisi dengan informasi..