Saturday, June 13, 2009

HOSPITAL UMUM SARAWAK

Semalam BlueHope pegi ke HUS utk melawat kakak yg baru bersalin...baby girl! Nak cari parking, satu problem besar. Pusing sampai 4 kali, masih takde kosong. So... last2 BlueHope dgn selamba je parking kt tempat kakitangan hospital. Ramai sgt ke org yg sakit skrang ni? Or kemudahan parking ni dh tak dpt mnampung ptambahan pduduk masa kini, terutamanya ptambahan pduduk yg tak sihat.

Sekarang ni HUS dlm proses renovation. OK, la tuh! Makin cantik! Yg BlueHope fed-up smalam tuh, nk naik Level 2 tpi kene tunggu lama sbb lif2 masih dibaiki. Sbb salah level, nk turun balik ke Level 1. Punya la lama menunggu lif. Yg herannya, kalau lif tak leh pakai, nape tak bukak ke jalan2 guna tangga tu. Senang plawat nk turun naik drpda buat bodo je depan lif tu.

Yg tak menarik nyer plak, masa BlueHope bercadang nak guna tangga dari Level 2 turun ke Level 1, ni la pemandangan yg BlueHope nampak.... eeeiiwwww...

Ni pun belum dasat lagi, ada tangga kat bawah tu lagi kotor. BlueHope baru je nak ambik gambar, dah kene halau oleh pekerja kat situ.

Camni punya kotor hospital. Patut le org yg sakit kat situ tak sihat2 pun. Tercemar....

8 comments:

Ms Tikot said...

Memang susah nak cari parking kat SGH tu. Pusing 3 kali pun, belum tentu dpt. Hehehe

FdausAmad said...

Gua nak jemput lu dtg kenduri kat blog gua.
Follow terus pun xpa.Ikut baca doa.

Blog gua tu dah tak seimbang.Ramai budak berat belah punk.

Gua dah 6 hari merantau jemput kenduri ni.

kandot65 said...

Sabar, masalah yang masih belum ada penyelesaiannya. Itulah sikap dan mentaliti orang kita?

PANGGAU BORNEO said...

so sad

bluehope said...

MsTikot,
Dlm perancang kata dak pihak hospital tapi lom gik nmpak hasilnya.

FdausAmad,
Kenduri ape tu? Kenduri kawen ke?

Kandot65,
Ya lah.. kesedaran sivik semakin kurang. Bukannya sikda diajar di sekolah.

PanggauBorneo,
No civic-minded...I guess!

Anonymous said...

erm.. saya merupakan former SGH staff yang baru jak transfer ke Division lain.. bagi saya SGH memang sentiasa sibuk.. dengan keadaan trafik dan pesakit. belum lagi dikira dengan jumlah pesakit yang datang untuk temujanji di klinik pakar pada hari-hari tertentu. ternyata gambar di tangga yang di paparkan bukan sahaja pada masa itu, tetapi juga pada masa sekarang masih berlaku. dimana sikap segelintir para pelawat pesakit yang tidak bertanggungjawab membuang sampah dan merokok di tangga. ada di banyak tempat di HUS tersebut dimana para pelawat dan pesakit yang tidak bertanggungjawab mengotori tempat-tempat yang kita tak dapat nak tengok. bukan lah tanggungjawab pihak hospital dan cleaner sahaja untuk memastikan kebersihan HUS tetapi juga pengguna dan pelawat yang datang ke HUS.

p/s : HUS - tempat jatuh lagi dikenang inikan pula tempat dimana saya pernah berkhidmat... syabas HUS kerana telah melakar nama di peringkat antarabangsa - buktinya ada di dalam buku 100 Years SGH - yang baru2 ini dilancarkan oleh CM - Pehin Seri Taib di DUN.. segala usaha di HUS walaupun tak nampak oleh orang luar,tetapi keikhlasan bertugas memberikan pulangan di hati yang murni..

Anonymous said...

kuasa politik saja yg dpt ubah masa depan SGH sayang~~~

Anonymous said...

kuasa politik?.. dan bagaimana pula dengan sumbangan dari setiap warga kerja SGH sendiri?..
kalau kerja setakat punch pegi dan balik tanpa memberi sumbangan .. baik tak payah..
dan setiap warga SGH lah yang mengubah masa depan SGH.. kalau tak aktif dan duduk kat meja kerja tanpa ada sumbangan.. haa.. nak kemana pulak perginya masa depan HUS... lagi satu...
kenapa nak dipolitikkan sayang benda alah macam ni?..maksud saya..masa depan SGH..sedangkan Pengurusan SGH dan HQ dapat menentukan masa depan nya sendiri... kalau lurus..lurus lah jadinya.. kalau bengkok.. haa..